Навчальна ініціатива кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи в межах Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства»

     Від початку повномасштабної збройної агресії росії проти України українці зіткнулися з безпрецедентним рівнем насильства, пов’язаного з війною. Тому сьогодні особливо актуальними є заходи проти насильства стосовно жінок та дії щодо захисту прав людини, адже будь-які прояви насильства над людиною, незалежно від її статі, є порушенням прав людини.

18 листопада на запрошення доцентки кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Наталії САБАТ, за підтримки завідувачки кафедри Роксоляни ЗОЗУЛЯК-СЛУЧИК для студентів спеціальності І 10 Соціальна робота та консультування відбулася змістовна та практично орієнтована лекція, присвячена протидії домашньому насильству. Захід приурочено до Всеукраїнської ініціативи «16 днів проти насильства», до якої кафедра традиційно долучається щороку, реалізовуючи низку освітніх і просвітницьких активностей.

Запрошена лекторка – начальник відділу зв’язків з громадськістю управління патрульної поліції в Івано-Франківській області Олександра БАБЕЦЬКА – провела інтерактивну зустріч, під час якої ґрунтовно розкрила природу та види домашнього насильства, зокрема психологічного, фізичного, економічного та сексуального. Студенти дізналися про ключові законодавчі аспекти, відповідальність за вчинення насильницьких дій, а також про те, як функціонує система реагування та до кого і куди можна звертатися по допомогу.

Особливу увагу було приділено питанням превенції: які навички можуть допомогти розпізнавати ризики, як правильно діяти свідкам насильства, і яку роль соціальні працівники відіграють у формуванні культури нульової толерантності до будь-яких проявів агресії.

У практичній частині студенти працювали в малих групах, аналізували запропоновані ситуації, обговорювали можливі сценарії реагування та виробляли алгоритми дій фахівця. Така робота не лише сприяла кращому засвоєнню матеріалу, а й допомогла побачити складність та багатовимірність реальних випадків домашнього насильства.

На завершення учасники долучилися до інтерактивної гри «Поясни слово, не називаючи його». Ця вправа, спрямована на розвиток комунікації та командної взаємодії, стала вдалою фінальною нотою заняття: вона продемонструвала важливість довіри, чіткості та вміння слухати – компетентностей, надзвичайно необхідних у професії соціального працівника.

Лекція стала ще одним важливим кроком кафедри на шляху формування у студентів професійної чутливості, правової грамотності та готовності працювати з темою домашнього насильства – однією з найскладніших і найвідповідальніших у сфері соціальної роботи.